Παπούλη Ελένη

qode interactive strata

Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ)

Επίκουρη Καθηγήτρια

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

epapouli@uniwa.gr

Τηλέφωνο

+30 2105381795

Διεύθυνση Γραφείου

Πανεπιστημιούπολη 2, κτίριο Δ΄, γραφείο 110 (Ισόγειο)

Ώρες Γραφείου

Δευτέρα 3.00–4.00, Πέμπτη 10.00-11.00 (διαδικτυακά μέσω ms teams) κατόπιν ραντεβού μέσω email

Γνωστικό Αντικείμενο

Κοινωνική Εργασία με έμφαση στην Επαγγελματική Ηθική και Δεοντολογία – Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις

Μαθήματα

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Ελένη Παπούλη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Από το 2003 έως το 2018, υπηρέτησε σε τακτική θέση βαθμίδας Καθηγήτριας Εφαρμογών στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας από όπου και αποφοίτησε το 1993. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως Κοινωνική Λειτουργός στον Τομέα της Παιδικής Προστασίας στην Ελλάδα, ενώ απασχολήθηκε ως Ασκούμενη Κοινωνική Λειτουργός στην Δ/νση Κοινωνικής Πρόνοιας Πειραιά και την Κοινωνική Υπηρεσία και το Κέντρο για Νέους στην πόλη Nonantola (Mo) της Ιταλίας, μέσω του προγράμματος Εrasmus. Διαθέτει πολυετή επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση και λειτουργία ομάδων δραματοθεραπείας με παιδιά, εφήβους και νεαρά άτομα. Έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε διεθνείς επιστημονικές και εκπαιδευτικές συναντήσεις και έχει βραβευτεί με teaching fellowship από το Munich University of Applied Sciences (MUAS, Germany) για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 (τίτλος απονομής: visiting professor of MUAS). Δημοσιεύει ερευνητικές εργασίες και άρθρα σε διεθνή και εγχώρια επιστημονικά περιοδικά, κεφάλαια σε διεθνείς συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων με το σύστημα κριτών. Είναι κριτής βιβλίων, προς δημοσίευση, στον εκδοτικό οίκο Routledge και άρθρων στα διεθνή επιστημονικά περιοδικά Social Work Education (The International Journal) και International Social Work Values and Ethics. Σχεδίασε και υλοποιεί το πρωτότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Diversity Dolls» με σκοπό την προώθηση του σεβασμού στην ανθρώπινη διαφορετικότητα, ως αξία και στάση ζωής, σε κάθε κοινωνικό, εκπαιδευτικό και επαγγελματικό περιβάλλον.  

(ΦΕΚ διορισμού 116/Γ/06.02.2020)

 

  • 2014- Doctor of Philosophy (PhD), Department of Social Work and Social Care, University of Sussex (UK)
  • 2001- Μεταπτυχιακό Κοινωνικής Εργασίας στην Διεθνή Παιδική Πρόνοια (MAΙCW), School of Social Work and Psychosocial Studies, University of East Anglia (UK)
  • 1993- Πτυχίο Κοινωνικής Εργασίας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Αθήνας

 

Μεταπτυχιακή Εκπαίδευση  

1994-1998 Μεταπτυχιακή τετραετή εκπαίδευση στην Δραματοθεραπεία, Κέντρο Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ».

  • Επαγγελματική ηθική και δεοντολογία
  • Διδακτική της επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογίας μέσω δημιουργικών προσεγγίσεων μάθησης
  • Ερευνητική δεοντολογία
  • Εκπαίδευση στην κοινωνική εργασία (θεωρία και πρακτική)
  • Δημιουργικότητα και τέχνες στην κοινωνική εργασία
  • Ηθικό management στις κοινωνικές υπηρεσίες
  • Virtue ethics, feminist ethics, care ethics

 

Ενδεικτικές:

Papouli, E., Chatzifotiou, S., & Tsairidis, C. (forthcoming, 2022). Character Strengths and Virtues for Competent Fieldwork Education: The Perspectives of Undergraduate Students from Two University Departments of Social Work in Greece.  The Routledge International Handbook of Field Work Education in Social Work. New York: Routledge.

Papouli, E. (2021). Understanding Diversity through Collaborative and Creative Workshops and across Different Contexts. Practice. Advance online publication. DOI: 10.1080/09503153.2020.1865297

Papouli, E., Chatzifotiou, S.,& Tsairidis, C. (2020).The use of digital technology at home during the COVID-19 outbreak: Views of social work students in Greece. Social Work Education. Advance online publication. DOI: 10.1080/02615479.2020.1807496 

Papouli, E. (2019). Moral courage and moral distress in social work education and practice: A literature review. In S. Μ. Marson and R. Ε. McKinney (Eds)     The Routledge Handbook of Social Work Ethics and Values. Abingdon: Routledge.

Papouli, E. (2019). Diversity Dolls: a creative teaching method for encouraging     social work students to develop empathy and understanding for vulnerable populations. Social Work Education, The International Journal, 38(2), 241-260. DOI:10.1080/02615479.2018.1515904.

Papouli, E., Mourelatou, A., & Lampidis, A. (2019). Human Trafficking as a global illegal and unethical business practice: an overview of the phenomenon and the role of social work in Greece. Social Dialogue, 20, 59-61.

Papouli, E. (2018). Aristotle’s virtue ethics as a conceptual framework for the study and practice of social work in modern times. European Journal of Social Work. DOI: 10.1080/13691457.2018.1461072.

Papouli, E. (2018). Ethical and professional challenges for social workers in times of crisis: Lessons learned from Greece. In C. Panagiotopoulos (Ed.) Financial Crisis and Social Work (pp. 56-78).  Beau Bassin, Mauritius: LAP Lambert LAP Academic Publishing. ISBN: 620209446X

Papouli, E. (2017).The role of arts in raising ethical awareness and knowledge  of the European refugee crisis among social work students. An example from the classroom. Social Work Education, The International Journal, 36(7), 775-793. DOI: 10.1080/02615479.2017.1353074. 

Papouli, E. (2016).Teaching and Learning for Ethical Practice in Social Work Education. In I. Taylor, M. Bogo, M. Lefevre, and B. Teater (Eds) Routledge International Handbook of Social Work Education (pp. 157-170). Abingdon: Routledge. ISBN: 9781138890237

Papouli, E. (2016). Development of social work values and ethics in a Greek Field Placement. Ethics and Social Welfare, 10(4), 378-389. DOI:10.1080/17496535.2016.1225688.

Papouli, E. (2016). Using the critical incident technique (CIT) to explore how social work students develop their understanding of social work values and ethics in the workplace during their final placement. Journal of Social Work Values and Ethics, 13(2), 56-72.

Παπούλη, Ε. (2016). H χρήση των ημερολογίων αναστοχασμού στην εκπαίδευση των φοιτητών στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας: Μια προσέγγιση στα πλαίσια των κανόνων της επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογίας. Το Βήμα του Ασκληπιού,15(1),1-16. 

Papouli, E. (2014). Field Learning in Social Work Education: Implications for Educators and Instructors. The Field Educator, 4(2), 1-15.                                             

Παπούλη, Ε. (2014). Επαγγελματικές Αξίες και Κοινωνική Εργασία: Ιστορική Αναδρομή και Διαχρονική Εξέλιξη. Κοινωνική Εργασία, Επιθεώρηση Κοινωνικών Επιστημών, 113, 1-21.

 

2021-2024, Αναπληρώτρια Πρόεδρος, Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (Ε.Ι.Φ.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 

2020-2024, Member at Large, International Consortium for Social Development (ICSD) 

2018-2021, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών 

Μάρτιος – Οκτώβριος 2021, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

2019-2020, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 

2012 – σήμερα, Ακαδημαϊκή Σύμβουλος Erasmus+, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 

2017 – 2021, Ακαδημαϊκή Σύμβουλος Φοιτητών/-τριών με Αναπηρία (ΦμεΑ),  Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 

  • Μέλος σε Διάφορες Επιτροπές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας 
  • Μέλος, Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ)
  • Μέλος, International Association of Schools of Social Work (IASSW)