Μανιαδάκη Κατερίνα

qode interactive strata
Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ)

Καθηγήτρια

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

maniadaki@uniwa.gr

Τηλέφωνο

(+30) 210 538 1307

Διεύθυνση Γραφείου

Πανεπιστημιούπολη 2, κτίριο Δ΄, γραφείο 109 (ισόγειο)

Ώρες Γραφείου

Πέμπτη 11.15-12.00 και 14.15-15.00

Γνωστικό Αντικείμενο

Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία με έμφαση στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

 

Μαθήματα

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Κατερίνα Μανιαδάκη είναι Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, του οποίου υπήρξεΠρόεδρος κατά τα έτη 2016-2019. Είναι Διευθύντρια του ερευνητικού Εργαστηρίου Συμβουλευτικής, Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης και Κοινοτικών Παρεμβάσεων (ΕΣΥΨΥΚΟΠ) https://lab-socialwork.uniwa.gr/.Είναι επιστημονική υπεύθυνη και μέλος της επιστημονικής ομάδαςελληνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων.

Σε επίπεδο ακαδημαϊκών σπουδών, είναι Διδάκτωρ Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας τουUniversityofSouthampton, κάτοχος πτυχίου Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, πτυχίου Ψυχολογίας από το Université LouisPasteur-StrasbourgI και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Ψυχολογία του Παιδιού και του Εφήβου από το Université René Descartes-ParisVIII.

Συνεργάζεται με το Κέντρο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και Ειδικής Αγωγής «ΑΡΣΗ» από το 1996 και είναι διευθύντρια του Κέντρου από το 2008. Ασχολείται κυρίως με την ψυχολογική αξιολόγηση και την εφαρμογή θεραπευτικών παρεμβάσεων σε παιδιά και εφήβουςμε αναπτυξιακές δυσκολίες καθώς και με τη συμβουλευτική γονέων. Είναι επόπτρια επαγγελματιών ψυχολόγων.

Είναι συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων σε θέματα αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας, τα οποία αποτελούν συγγράμματα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχει αναλάβει την επιμέλεια μεταφράσεων ακαδημαϊκών συγγραμμάτων ψυχολογίας, δημοσιεύει σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά,πραγματοποιεί εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες. Είναι επιστημονική υπεύθυνη σειράς επιμορφωτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με Τμήματα ΑΕΙ. Στο συγγραφικό της έργο έχουν γίνει περισσότερες από 500 ετεροαναφορές από τη διεθνή και ελληνική κοινότητα και έχει h-index8 στο Scopus και 14 στο Googlescholar.

Μιλά άπταιστα αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά. Είναι μέλος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας και της American Psychological Association. Η βιογραφία της επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε στο Who is Who της Ελλάδας το 2012. Επίσης, έλαβε το βραβείο Universum Donna 2016, από τον διεθνή πολιτιστικό οργανισμό Universum Academy Switzerland για την προσφορά της στην επιστημονική έρευνα, τον πολιτισμό και τον άνθρωπο.

(ΦΕΚ διορισμού 116/τ. Γ΄ /06-02-2020)

 

 

Α.  ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 2003, ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (PhD)

University of Southampton, Department of Psychology                                                                                      

Θέμα Διατριβής: Social perceptions about Attention Deficit / Hyperactivity Disorder and other Disruptive Behaviour Disorders: The effect of the child’s sex

Επόπτης Καθηγητής: Professor Edmund Sonuga-Barke

Αναγνωρισμένο από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ως ισότιμο προς τα απονεμόμενα από τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με αρ. πρωτοκόλλου: 25 1-1926.  

  • 1996, DESS EN PSYCHOLOGIE DE L’ ENFANT ET DE L’ ADOLESCENT

(Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Ψυχολογία του Παιδιού και του  Εφήβου)

Université Paris VIII, Département de Psychologie                                       

Αναγνωρισμένο από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ως ισότιμο προς τα απονεμόμενα από τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με αρ. πρωτοκόλλου: 25ψ/1174    

  • 1995, MAITRISE DE PSYCHOLOGIE (Dominante de Psychologie du développement)        

Πτυχίο Ψυχολογίας με ειδίκευση στην αναπτυξιακή ψυχολογία

Université Louis Pasteur, Strasbourg I, Département de Psychologie     

Αναγνωρισμένο από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ως ισότιμο και αντίστοιχο προς τα απονεμόμενα πτυχία από τα Τμήματα Ψυχολογίας των Ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, κατόπιν επιτυχών συμπληρωματικών εξετάσεων με αρ. πρωτοκόλλου: 25 1 29/1999

  • 1994, ΠΤΥΧΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ 

(Με ειδίκευση στην ψυχολογία) 

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΦΠΨ   

 

B. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

  1. 2021, Train-ASD                                                                                                            

Ψηφιακό σεμινάριο συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Πρόγραμμα Erasmsus: Εναλλακτικά συτήματα επικοινωνίας και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για Άτομα με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού

  1. 2020, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής                                                           

Πρόγραμμα διά βίου εκπαίδευσης στα «Ανταγωνιστικά Ευρωπαϊκά Προγράμματα 

– Από την πράξη στην υλοποίηση» διάρκειας 200 ωρών.

  1. 2020, Coursera
    • Autism Spectrum Disorder
      • University of California 
    • Everyday Parenting: the ABCs of Child Rearing
      • Yale University
    • What does it mean to identify as Transgender or Gender Non-Conforming?
      • University of Minnesota
    • Social Psychology (With Honors)
      • Wesleyan University
    • Introduction to Psychology
      • Yale University
    • Managing ADHD, Autism, Learning Disabilities, and Concussion in School 
      • University of Colorado 
    • Providing Social, Emotional, Behavioral, and Special Education Services in School
      • University of Colorado
    • Managing Asthma, Allergies, Diabetes, and Seizures in School
      • University of Colorado
    • Healthy Practices: Nutrition, Physical Activity, and Community and Family Participation
      • University of Colorado
    • Specialization at School Health for Children and Adolescents
      • University of Colorado
    • Psychodiagnostics and Psychological Assessment
      • National Research Tomsk State University
    • Moralities of Everyday Life
      • Yale University
    • Introduction to Human Behavioral Genetics
      • University of Minnesota
    • Psychology of Popularity
      • The University of North Carolina
    • The Social Context of Mental Health and Illness
      • University of Toronto
  1. 2018, Εταιρεία Γνωσιακών και Συμπεριφοριστικών Σπουδών                                 

Εργαστήριο για ειδικούς ψυχικής υγείας στη χρήση του παιχνιδιού «Ο Άρης και η Αράχνη» για τη θεραπεία παιδιών με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή

  1. 2018, Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών                                                                

Πιστοποίηση στη χορήγηση και βαθμολόγηση των δοκιμασιών γλωσσικής αξιολόγησης του ψυχομετρικού εργαλείου «Λογόμετρο»

  1. 2011, Southland Hospital, Child, Adolescent & Family Service                                                   

Training in Attention Deficit Hyperactivity Dirosrder and the Conners System of Psychometrics                     

  1. 2009, Ελληνική Εταιρεία για την προαγωγή της Ψυχιατρικής και των συναφών επιστημών

Seminar on cognitive-behavioural therapy for children, adolescents, and families with obsessive-compulsive disorder       

  1. 1997, Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο                                                          

Τρίμηνο σεμινάριο με θέμα «Εισαγωγή στις ψυχολογικές αξιολογήσεις»                                                                                                         

  1. 1994, Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς                       

Τρίμηνο σεμινάριο με θέμα «Μαθησιακές δυσκολίες: Τρόποι αντιμετώπισης στο σχολείο και στο σπίτι»          

  • Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία
  • Αναπτυξιακές διαταραχές παιδιών και εφήβων
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
  • Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή
  • Διαταραχές Άγχους
  • Τραυλισμός
  • Πρώιμη παρέμβαση στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές

 

Συμμετοχή σε χρηματοδοτούμενα ερευνητικά και άλλα προγράμματα

 

Έργο:                           «Eιδικά προγράμματα εκπαίδευσης και διαρκούς επιμόρφωσης για την επαγγελματική αναδοχή»

Πρόγραμμα:                Τοποθέτηση ανηλίκων με αναπηρία άνω του 67% ή ψυχική πάθηση και/ή σοβαρή ψυχική αναπηρία σε επαγγελματίες αναδόχους” με κωδικό ΟΠΣ 5200134» και κωδικό 81079

Ανάδοχος Φορέας:      Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας

Θέση:                           Μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΠΑΔΑ

_____________________________________________________________________

Έργο:                           “EXIS: Enhancing police officers to fight discrimination and effectively respond to crimes against LGBTQI people”

Ημερομηνίες:              01/02/2025-31/01/2027

Πρόγραμμα:                CERV-2023-EQUAL

Ανάδοχος Φορέας:      Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (Υ.Δ.Ε.Α.Π.)

Θέση:                           Επιστημονική Υπεύθυνη για το ΠΑΔΑ

_____________________________________________________________________

Έργο:                           «Junior Xpress_Kαθοδήγηση των πολιτών από τους νέους με σκοπό την ενισχυμένη συμμετοχή παιδιών και εφήβων στην τοπική διακυβέρνηση»

Ημερομηνίες:              20/02/2023-19/02/2025

Ανάδοχος Φορέας:                Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Αυτοδιοίκησης ΑΕ (ΕΕΤΑΑ)

Θέση:                           Αναπλ. Επιστημονική Υπεύθυνη για το ΠΑΔΑ

_____________________________________________________________________

Έργο:                           Ενεργοί Αποτροπείς και Ενεργοί Παρατηρητές: Προλαμβάνοντας την Έμφυλη Βία στη ζωή των νέων (ΕΕΑ-888)

Hμερομηνίες:              1/05/2022-30/04/2024

Πρόγραμμα:                Active Citizens Fund

Ανάδοχος Φορέας:                Όμιλος για την Επιχειρηματικότητα και την Κοινωνική Οικονομία (ΕΚΟ)

Θέση:                           Επιστημονική Υπεύθυνη για το ΠΑΔΑ

_____________________________________________________________________

Πρόγραμμα:                Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, ` Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» 2014-2020

Ημερομηνίες:             01/12/2019-30/09/2023

Πράξη:                                   Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» (Κωδ. 5047430)

Φορέας υλοποίησης:  Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση

Θέση:                           Μέλος της Επιτροπής σύνταξης της πρότασης, επίβλεψης, συντονισμού και υλοποίησης του έργου

 

 

 

ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΒΙΒΛΙΑ                                                                                            

  1. Maniadaki, K.,&Kakouros, E. (2018). The complete guide to ADHD. Nature, Diagnosis, and Treatment. New York: Routledge, Taylor and Francis.      

https://www.routledge.com/The-Complete-Guide-to-ADHD-Nature-Diagnosis-and-Treatment/Maniadaki-Kakouros/p/book/9781138231092

  1. Maniadaki, K. (2017).Social perceptions about Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. The effect of the child’s sex. Berlin: Lambert Academic Publishing. 

https://www.amazon.com/Social-perceptions-Attention-Deficit-Hyperactivity-Disorder/dp/3330327332                                                                                                   

  1. Μανιαδάκη, Κ., &Κάκουρος, Ε. (2016). H διαχείριση της ΔΕΠ-Υ. Από τη θεωρία στην πράξη.Αθήνα: Gutenberg.                                                                  

https://www.dardanosnet.gr/book_details.php?id=2288                                

ΚΩΔ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 59361048

  1. Κάκουρος, Ε. & Μανιαδάκη, Κ. (2012, επιμ.). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – ΥπερκινητικότηταΘεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση.Αθήνα: Gutenberg.                                                                                          

https://www.dardanosnet.gr/book_details.php?id=1921                                         

ΚΩΔ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 32120

  1. Maniadaki, K., Kakouros, E., &Karaba, R. (2010). Psychopathology in juvenile delinquents.New York: Nova Publishers

https://www.amazon.com/Psychopathology-Juvenile-Delinquents-Psychology-Research/dp/1608769755

  1. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ.(2006). Τραυλισμός. Η φύση και η αντιμετώπισή του στα παιδιά και στους εφήβους. Αθήνα:  Εκδόσεις Τυπωθήτω.

https://www.dardanosnet.gr/book_details.php?id=1306                                   

ΚΩΔ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 32120                                                                

  1. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ.(2002). Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων –Αναπτυξιακή Προσέγγιση-.  Αθήνα:  Εκδόσεις Τυπωθήτω.                       

https://www.dardanosnet.gr/book_details.php?id=926                                            

ΚΩΔ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 32143

  1. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ.(2000). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα.  Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.         

 

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ                                                    

  1. Μανιαδάκη, Κ. (2025). Στάδια ανάπτυξης του παιδιού από τη βρεφική μέχρι την εφηβική ηλικία. Στο: Χ. Πουλόπουλος (επιμ.). Εγχειρίδιο εκπαίδευσης υποψήφιων επαγγελματιών ανάδοχων γονέων (σσ. 115-123). Αθήνα: Yπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
  2. Μανιαδάκη, Κ. (2025). Αποκλίσεις στην ανάπτυξη: Παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Στο: Χ. Πουλόπουλος (επιμ.). Εγχειρίδιο εκπαίδευσης υποψήφιων επαγγελματιών ανάδοχων γονέων (σσ. 124-132). Αθήνα: Yπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
  3. Μανιαδάκη, Κ. (2025). Στάδια ανάπτυξης του παιδιού από τη βρεφική μέχρι την εφηβική ηλικία. Στο: Χ. Πουλόπουλος (επιμ.). Εγχειρίδιο για εκπαιδευτές (σσ. 125-136). Αθήνα: Yπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
  4. Μανιαδάκη, Κ. (2025). Αποκλίσεις στην ανάπτυξη: Παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Στο: Χ. Πουλόπουλος (επιμ.). Εγχειρίδιο για εκπαιδευτές (σσ. 137-147). Αθήνα: Yπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
  5. Παπαηλιού, Χ., Μανιαδάκη, Κ.,&Τσινταβή, Μ. (2021). Εκτελεστικές λειτουργίες σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά με διάγνωση Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής: Ένδειξη για υποκείμενη νευροαναπτυξιακή διαταραχή; Στο: Μ. Σταυρακάκη (Επιμ.) Λόγος και νόηση στις διαταραχές παιδιών και ενηλίκων (σσ. 179-199). Αθήνα: BHTA Ιατρικές Εκδόσεις.                                               
  6. Μανιαδάκη, Κ. &Κάκουρος, Ε. (2020). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ): Μια αληθινή διά βίου νευροαναπτυξιακή διαταραχή. Στο: Γ. Σίμος & Ο. Ζηκοπούλου (επιμ.) Εισαγωγή στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία (σσ. 61-104). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.                                    
  7. Μανιαδάκη, Κ.(2013). Σύγχρονα δεδομένα για τη νεανική παραβατικότητα στην Ελλάδα. Στο: Η. Κουρκούτας& Θ. Θάνος (επιμ.) Σχολική βίa και παραβατικότητα(σσ. 123-135). Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.                                                     
  8. Μανιαδάκη, Κ., &Κάκουρος, Ε. (2013). Ψυχοπαθολογία ανήλικων παραβατών στην Ελλάδα. Στο: Η. Κουρκούτας& Θ. Θάνος (επιμ.) Σχολική βίa και παραβατικότητα(σσ. 137-164). Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.                 
  9. Μανιαδάκη, Κ. (2012). Τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ στην πορεία της ανάπτυξης. Στο: Ε. Κάκουρος& Κ. Μανιαδάκη (επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – ΥπερκινητικότηταΘεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 19-56). Αθήνα: Gutenberg.  
  10. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ. (2012). Η φύση της σχέσης ανάμεσα στη ΔΕΠ-Υ, τις μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία. Στο:Ε. Κάκουρος& Κ. Μανιαδάκη (επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – ΥπερκινητικότηταΘεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 161-180). Αθήνα: Gutenberg. 
  11. Μανιαδάκη, Κ., &Κάκουρος, Ε. (2012). Διαταραχές συμπεριφοράς των ατόμων με ΔΕΠ-Υ. Στο:Ε. Κάκουρος& Κ. Μανιαδάκη (επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – ΥπερκινητικότηταΘεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 181-198). Αθήνα: Gutenberg. 
  12. Μανιαδάκη, Κ., &Κάκουρος, Ε. (2012). Μετάφραση και Προσαρμογή της Κλίμακας Αξιολόγησης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ADHDT; Gilliam, 1995). Στο: Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (επιμ.) Τα ψυχομετρικά εργαλεία στην Ελλάδα(σ. 207). Αθήνα: Πεδίο.                                   
  13. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ.(2012). Μετάφραση και Προσαρμογή της Κλίμακας Αξιολόγησης του Επιπέδου Αυτοεκτίμησης στο Σχολικό Πλαίσιο (BASE; Coopersmith&Gilberts, 1982). Στο: Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (επιμ.) Τα ψυχομετρικά εργαλεία στην Ελλάδα (σ. 564).  Αθήνα: Πεδίο.    
  14. Maniadaki, K., Kakouros, E., &Karaba, R. (2009). Juvenile delinquency and mental health. In. A. Kakanowski& M. Narusevich (Eds), Handbook ofSocial Justice (pp.1-44). NewYork: NovaPublishers.                                                               
  15. Μανιαδάκη, Κ., &Κάκουρος, Ε. (2008). Οι διαφορές φύλου στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία: η περίπτωση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας.Στο: Η. Κουρκούτας, & J.P. Chartier, (επιμ.) Παιδιά και έφηβοι με ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές διαταραχές (σσ. 267-286). Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.                                                                             
  16. Μανιαδάκη, Κ.(2001). Η φύση και τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ. Στο: Ε. Κάκουρος (επιμ.) Το υπερκινητικό παιδί και οι δυσκολίες του στη μάθηση και τη συμπεριφορά (σσ. 15-46). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.                                                        
  17. Μανιαδάκη, Κ.(2001). Η επίδραση της ΔΕΠ-Υ στη μάθηση και στη συμπεριφορά. Στο: Ε. Κάκουρος (επιμ.) Το υπερκινητικό παιδί και οι δυσκολίες του στη μάθηση και τη συμπεριφορά (σσ. 47-74). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

                                              

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΝ                                                                         

  1. Bosson, J.K., Buckner, C.E., &Vandello, J.A.(υπό έκδοση). The Psychology of Sex and Gender (2nd). Αθήνα: Gutenberg.
  1. Sutton, R., & Douglas, K. (υπόέκδοση). Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg.
  2. Berk, L.E. (2019). H ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της ζωής. Αθήνα: Κριτική.
  3. Schacter, D.L., Gilbert, D.L, Nock, M.K., & Wegner, D.M. (2018). Ανάπτυξη. Στο: Ψυχολογία(σσ. 521-571). Αθήνα: Utopia.                                                                                                                                  
  4. Schacter, D.L., Gilbert, D.L, Nock, M.K., & Wegner, D.M. (2018). Μάθηση. Στο: Ψυχολογία(σσ. 320-375). Αθήνα: Utopia.  
  5. Shelov, S.P. (2013). Αγωγή και φροντίδα βρέφους. Στο: O πρώτος χρόνος του μωρού σας(σσ. 369-402)Αθήνα: BrokenHill.         

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΡΙΤΩΝ                                                                                                                      

  1. Papoulidi, A., &Maniadaki, K. (2025). The mediating role of self-efficacy in the relationship between locus of control and resilience in Greek primary school students. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 15(7), 138. https://doi.org/10.3390/ejihpe15070138.
  2. Dedotsi, S., Martinaki, S., Chatzipemou, Th., Vasileiou, K., Maniadaki, K.,Christoula, E., &Asimopoulos, Ch. (2025). Children’s participation in local governance in Greece: Child and youth council members’ views and experiences. Comunitania: Revista International de Trabajo Social y CienciaSociales, 29, 29-48. https://doi.org/10.5944/comunitania.29.2
  3. Giannakopoulou, F., Antoniou, A., Vraimaki, E., &Maniadaki, K. (2022). Bibliotherapy. A “new” service for libraries. Journal of Integrated Information Management,7(2).http://dx.doi.org/jiim.v7i2.4516.
  4. Karagianni, E., Papaeliou, Ch., Maniadaki, K.,&Kakouros, E. (2021). Communication between infant boys and their mothers with symptoms of ADHD. InfantMental Health Journal, 42, 96-108.

DOI: doi.org/10.1002/imhj.21897                                                                               

  1. Maniadaki, K.(2019). Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: A true disorder throughout the lifespan. JSM Pediatrics and Child Health, 4(3), 1-3.

https://www.jsmcentral.org/Pediatrics/jsmpch955814.php

  1. Asimopoulos, Ch., Martinaki, S., & Maniadaki, K.(2018). Problem solving skills and mental health of social work students in Greece. Journal of Social Sciences Research, 4(11), 220-228.

DOI: doi.org/10.32861/jssr.411.220.228                                                                               

  1. Maniadaki, K. (2017). Editorial: Let’s talk about stuttering in a journal of child psychology. Journal of ChildPsychology, 1(1),1-2. 

https://www.pulsus.com/scholarly-articles/lets-talk-about-stuttering-in-a-journal-of-child-psychology.pdf                                                                         

  1. Papaeliou, C.,Maniadaki, K., &Kakouros, E. (2015). Association between story recall and other language abilities in school children with ADHD. Journal of AttentionDisorders, 19(1), 53-62.

https://doi.org/10.1177/1087054712446812.                                                                                                                                                         

  1. Maniadaki, K.& Kakouros, E. (2011). Attention problems and learning disabilities in young offenders in detention in Greece. Psychology2(1), 53-59.

DOI: 10.4236/psych.2011.21009.  

  1. Maniadaki, K.& Kakouros, E. (2008). Social profiles and mental health problems of young offenders in detention in Greece. Criminal Behaviour and Mental Health, 18(4), 207-215.

http://dx.doi.org/10.1002/cbm.698.

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., Kakouros, E., &Karaba, R. (2006). Parental beliefs about the nature of AD/HD behaviours and their relationship to referral intentions in preschool children. Child: Care, Health and Development, 33(2), 188-195.

DOI:10.1111/j.1365-2214.2006.00642.x.                                                                                                                    

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., Kakouros, E., &Karaba, R. (2006). AD/HD symptoms and conduct problems: Similarities and differences in maternal perceptions. Journal of Child and FamilyStudies15(4), 460-474.

https://doi.org/10.1007/s10826-006-9037-x.                                                                                                       

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., &Kakouros, E. (2006). Adults’ self-efficacy beliefs and referral attitudes for boys and girls with AD/HD. European Child and Adolescent Psychiatry15(3), 132-140.

https://doi.org/10.1007/s00787-005-0514-3.                      

  1. Kakouros, E., Maniadaki, K., &Karaba, R. (2006). The relationship between Attention Deficit / Hyperactivity Disorder and aggressive behaviour in preschool boys and girls. EarlyChild Development and Care175(3), 203-214.

https://doi.org/10.1080/0300443042000244037.                                                                                           

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., &Kakouros, E. (2005). Parents’ causal attributions about Attention Deficit / Hyperactivity Disorder: the effect of child and parent sex. Child: Care, Health and Development, 31 (3), 331-340.

DOI:10.1111/j.1365-2214.2005.00512.x.

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., Kakouros, E., &Karaba, R. (2005). Maternal emotions and self-efficacy beliefs in relation to boys and girls with AD/HD. Child Psychiatry and Human Development35(3), 245-263.

https://doi.org/10.1007/s10578-004-6460-3.

  1. Kakouros, E., Maniadaki, K.,&Papaeliou, Ch. (2004). How Greek teachers perceive school functioning of pupils with ADHD. Emotional and BehaviouralDifficulties, 9(1), 41-53.

https://doi.org/10.1177/1363275204041962.

  1. Maniadaki, K.,Sonuga-Barke, E., &Kakouros, E. (2003). Trainee nursery teachers’ perceptions of disruptive behaviour disorders; the effect of sex of child on judgments of typicality and severity. Child: Care, Health and Development29(6), 433-440.

DOI: 10.1046/j.1365-2214.2003.00362.x 

  1. Maniadaki, K.,Déret, D., &Jamet, F. (1998). Etude comparative de l’épreuve des “Cubes” (Wisc-R) et de l’épreuve des “Triangles” (K.ABC) chez les enfants de six à sept ans. (Comparative study of the achievement of 6-7-years-old children in the Block subtest of Wisc-R and the ‘Triangles’ subtest of K.ABC).  PsychologieetEducation32,79-93.                                    

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΡΙΤΩΝ                                                                                                                                                                                      

  1. Μανιαδάκη, Κ.(2020). Η πρώιμη παρέμβαση στην περίπτωση της ΔΕΠ-Υ στη βάση του βιοψυχοκοινωνικού μοντέλου. Ψυχολογία, 25(2), 51-72.
  2. Σιδέρης, Σ., Τσίφλικας, Γ., & Μανιαδάκη, Κ.(2017). Κίνητρα επιλογής του επαγγέλματος του κοινωνικού λειτουργού. Κοινωνική Εργασία, 128, 36-61.
  3. Κάκουρος, Ε., Μανιαδάκη, Κ., &Καπνίση Ε. (2005). Παιδική παχυσαρκία και η σχέση της με τις γονεϊκές αντιλήψεις και τις διατροφικές συνήθειες. Παιδιατρική68 (1), 45-52.  https://issuu.com/liveloula/docs/paediatriki_2005_68_no1 
  4. Μανιαδάκη, Κ.,&Κάκουρος, Ε. (2004). Οι αντιλήψεις των ενηλίκων για τον κοινωνικό ρόλο του φύλου ως αιτιολογικός παράγοντας για την εκδήλωση ψυχικών διαταραχών σε αγόρια και κορίτσια. Κοινωνική Εργασία74, 115-120.                                                             
  5. Κάκουρος, E., & Mανιαδάκη, K.(2002). Το σύνδρομο της ΔΕΠ-Υ και η επίδρασή του στη σχολική επίδοση και στη συμπεριφορά των παιδιών. Νέα Παιδεία101, 152-166.                                                                                                                                       
  6. Κάκουρος, E., & Mανιαδάκη, K. (2000). Η σεξουαλική αγωγή παιδιώνπροσχολικής ηλικίας – αντιλήψεις, πρακτικές και δυνατότητες. Αρχεία Ε.Ψ.Ψ.Ε.Π., 26, 30-34. http://www.appac.gr/BWUpLoads/ItemsContent/288/288.pdf 
  7. Κάκουρος, E., & Mανιαδάκη, K.(2000). Οι στάσεις των Ελλήνων γονέων απέναντι στο φαινόμενο της μετανάστευσης και το επίπεδο αυτοεκτίμησης των μεταναστών δεύτερης γενιάς. Κοινωνική Εργασία58, 63-85.                                                             
  8. Κάκουρος, E., & Mανιαδάκη, K.(2000). Η επίδραση των γονικών αντιλήψεων στην εμφάνιση της παιδικής παχυσαρκίας. Παιδιατρική, 63(6) 507-518. https://issuu.com/liveloula/docs/paediatriki_2000_63_no6                                                                                                                                     
  9. Κάκουρος, E., & Mανιαδάκη, K.(2000). Δυνατότητες ανίχνευσης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας στο Νηπιαγωγείο και η αναγκαιότητα της συμβουλευτικής. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού52-53, 103-117.                                                                                                      

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΡΙΤΩΝ

Κάκουρος, Ε., Μανιαδάκη, Κ., & Καραμπά, Ο. (2002). Η επίδραση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στην εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς. Βιβλίο Πρακτικών του 4ου Ψυχολογικού Συνεδρίου Κύπρου, (επιμ. Κ.Μ. Κόκκινος) σελ. 98-108.                                                                                                  

       

 

       

Διοικητικές θέσεις στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας

  • Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας τα ακαδημαϊκά έτη 2016-2019
  • Αναπληρώτρια Προέδρου του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας τα ακαδημαϊκά έτη 2013-2016 και 2019-2023
  • Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας για τα ακαδημαϊκά έτη 2015-2019
  • Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου «Συμβουλευτικής, Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης και Κοινοτικών Παρεμβάσεων» (ΕΣΥΨΥΚΟΠ) του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας από το 2018 μέχρι σήμερα

 

Επιστημονικά περιοδικά

  • Κριτής (Reviewer) τωνεξήςεπιστημονικώνπεριοδικών: KοινωνικήΕργασίακαιΕπιθεώρησηΚοινωνικώνΕπιστημών, ProgressinNeuro-PsychopharmacologyandBiologicalPsychiatry, SocialScienceandMedicine, Child: Care, HealthandDevelopment, BMCComplementaryandAlternativeMedicine, DepressionandAnxiety, Journal of Child and Family Studies, Community Mental Health Journal, Journal of Autism and Developmental Disorders, Psychiatry Research,Journal of Child and Adolescent Mental Health, Journal of Attention Disorders, British Journal of Education, Society and Behavioural Science, International Neuropsychiatric Disease Journal, Current Issues in Personality Psychology, Journal of Education, Society, and Behavioural Science, Journal of International Research in Medical and Pharmaceutical Sciences, Frontiers in Psychology, Frontiers in Psychiatry, Frontiers in Psychological and Behavioral Science, Journal of Mental Health, Hellenic Journal of Research in Education, ΚοινωνικήΕργασίας
  • Μέλοςτηςσυντακτικήςεπιτροπήςτωνεξήςεπιστημονικώνπεριοδικών:Creative Education, Psychology, Psychology Frontier, Frontiers in Child and Neurodevelopmental Psychiatry, Frontiers in Psychiatry: Adolescent and Young Adult Psychiatry, Journal of Psychology and Psychotherapy Research, Journal of Child Psychology, Progress in Psychology, Sage Open Journals, Austin Journal of Neuropsychiatry and Cognitive Science, Education and Social Science Review
  • Special issue editorτουειδικούτεύχουςμετίτλο: Parental Mental Health and Child Development τουπεριοδικούChildren.

 

Συνέδρια

  • Πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, 17-20 Οκτωβρίου 2024
  • Πρόεδρος (Conference Chair) του 5th International Conference on Educational and Information Technology, March 17-18/03/2016, Paris, France
  • Μέλος της επιστημονικής επιτροπής 13 πανελλήνιων και διεθνών συνεδρίων

 

Επιτροπές αξιολόγησης

  • Μέλος του Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας Κύπρου (Cyprus Research PromotionFoundation).
  • Μέλος του Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. 
  • Μέλος της επιστημονικής επιτροπής αξιολόγησης Ελληνικών Ακαδημαϊκών Ηλεκτρονικών Συγγραμμάτων και Βοηθημάτων «Κάλλιπος».
  • Ακαδημαϊκή Σύμβουλος του Β΄ Τμήματος Ανώτατης Εκπαίδευσης Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. για την ειδικότητα της Κοινωνικής Εργασίας

 

Εποπτεία διδακτορικών διατριβών και μεταδιδακτορικών ερευνών

  • Επόπτρια διδακτορικών διατριβών
  • Συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές και επιτροπές κρίσης διδακτορικών διατριβών
  • Επόπτρια μεταδιδακτορικών ερευνών

 

Συνεργασίες με άλλα ΑΕΙ

  • Επιστημονική συνεργάτις του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε πρόγραμμα διά βίου μάθησης στην ειδική αγωγή
  • Επιστημονική συνεργάτις του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και προγράμματα δια βίου μάθησης

 

Συμμετοχή σε επιστημονικούς συλλόγους

  • Αmerican Psychological Association
  • Association for Child Psychology and Psychiatry
  • Eλληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ). Τακτικό μέλος και μέλος των κλάδων:
    • Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχολογίας της Υγείας
    • Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
    • ΛΟΑΤΚΙ+ Ταυτότητες και Σεξουαλική Διαφορετικότητα (ιδρυτικό μέλος)