Παπούλη Ελένη

qode interactive strata

Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ)

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

epapouli@uniwa.gr

Τηλέφωνο

+30 2105381795

Διεύθυνση Γραφείου

Πανεπιστημιούπολη 2, κτίριο Δ΄, γραφείο 110 (Ισόγειο)

Ώρες Γραφείου

Πέμπτη 13.30-3.00 κατόπιν ραντεβού μέσω e-mail

Γνωστικό Αντικείμενο

Επαγγελματική Ηθική/Δεοντολογία στην Κοινωνική Εργασία και Δημιουργικές Προσεγγίσεις Μάθησης

Μαθήματα

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Ελένη Παπούλη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Από το 2020 έως το 2023, εργάστηκε ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας στο οποίο υπηρέτησε ως Καθηγήτρια Εφαρμογών για δεκαέξι συναπτά έτη. Με υποτροφία του προγράμματος Erasmus, φοίτησε για έξι μήνες στο Πανεπιστήμιο της Bologna και έκανε την πρακτική της άσκηση στην Κοινωνική Υπηρεσία και το Κέντρο για Νέους στην πόλη Nonantola (Modena) της Ιταλίας. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως κοινωνική λειτουργός στον τομέα της παιδικής προστασίας στην Ελλάδα και έχει εκπαιδευτεί στην μέθοδο της δραματοθεραπείας. To 2015, βραβεύτηκε με teachingfellowship από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μονάχου (MUAS). Συμμετέχει, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια και expertmasterclass(ECSWE 2023, Porto/Matosinhos, Portugal) σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικές συναντήσεις. Επιμελείται επιστημονικά βιβλία, δημοσιεύει ερευνητικές εργασίες και άρθρα σε διεθνή και εγχώρια επιστημονικά περιοδικά και κεφάλαια σε διεθνείς συλλογικούς τόμουςμε το σύστημα κριτών. Επίσης, είναι κριτής βιβλίων προς δημοσίευση,και άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Πρόσφατα, συν-επιμελήθηκετοδιεθνήσυλλογικότόμο“Creative Critical Pedagogies: Using Arts-Based Approaches for Online and In-Person Learning” (2024)(CognellaPublishers, California, USA). Σχεδίασε και υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Diversity Dolls” με σκοπό την προώθηση του σεβασμού στην ανθρώπινη διαφορετικότητα και ποικιλομορφία, ως αξία και στάση ζωής.  

Είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+  “On StageIn TheGoldenAge: TheatreForHealthyAgeing”, με διετή διάρκεια (2023-2025).

(ΦΕΚ διορισμού 116/Γ/06.02.2020)

 

  • 2014- Doctor of Philosophy (PhD), Department of Social Work and Social Care, University of Sussex (UK)
  • 2001- Μεταπτυχιακό Κοινωνικής Εργασίας στην Διεθνή Παιδική Πρόνοια (MAΙCW), School of Social Work and Psychosocial Studies, University of East Anglia (UK)
  • 1993- Πτυχίο Κοινωνικής Εργασίας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Αθήνας

 

Μεταπτυχιακή Εκπαίδευση  

1994-1998 Μεταπτυχιακή τετραετή εκπαίδευση στην Δραματοθεραπεία, Κέντρο Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ».

  • Επαγγελματική ηθική και δεοντολογία
  • Διδακτική της επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογίας μέσω δημιουργικών προσεγγίσεων μάθησης
  • Ερευνητική δεοντολογία
  • Εκπαίδευση στην κοινωνική εργασία (θεωρία και πρακτική)
  • Δημιουργικότητα και τέχνες στην κοινωνική εργασία
  • Ηθικό management στις κοινωνικές υπηρεσίες
  • Virtue ethics, feminist ethics, care ethics

 

Ενδεικτικές:

Papouli, E., Chatzifotiou, S., & Tsairidis, C. (forthcoming, 2022). Character Strengths and Virtues for Competent Fieldwork Education: The Perspectives of Undergraduate Students from Two University Departments of Social Work in Greece.  The Routledge International Handbook of Field Work Education in Social Work. New York: Routledge.

Papouli, E. (2021). Understanding Diversity through Collaborative and Creative Workshops and across Different Contexts. Practice. Advance online publication. DOI: 10.1080/09503153.2020.1865297

Papouli, E., Chatzifotiou, S.,& Tsairidis, C. (2020).The use of digital technology at home during the COVID-19 outbreak: Views of social work students in Greece. Social Work Education. Advance online publication. DOI: 10.1080/02615479.2020.1807496 

Papouli, E. (2019). Moral courage and moral distress in social work education and practice: A literature review. In S. Μ. Marson and R. Ε. McKinney (Eds)     The Routledge Handbook of Social Work Ethics and Values. Abingdon: Routledge.

Papouli, E. (2019). Diversity Dolls: a creative teaching method for encouraging     social work students to develop empathy and understanding for vulnerable populations. Social Work Education, The International Journal, 38(2), 241-260. DOI:10.1080/02615479.2018.1515904.

Papouli, E., Mourelatou, A., & Lampidis, A. (2019). Human Trafficking as a global illegal and unethical business practice: an overview of the phenomenon and the role of social work in Greece. Social Dialogue, 20, 59-61.

Papouli, E. (2018). Aristotle’s virtue ethics as a conceptual framework for the study and practice of social work in modern times. European Journal of Social Work. DOI: 10.1080/13691457.2018.1461072.

Papouli, E. (2018). Ethical and professional challenges for social workers in times of crisis: Lessons learned from Greece. In C. Panagiotopoulos (Ed.) Financial Crisis and Social Work (pp. 56-78).  Beau Bassin, Mauritius: LAP Lambert LAP Academic Publishing. ISBN: 620209446X

Papouli, E. (2017).The role of arts in raising ethical awareness and knowledge  of the European refugee crisis among social work students. An example from the classroom. Social Work Education, The International Journal, 36(7), 775-793. DOI: 10.1080/02615479.2017.1353074. 

Papouli, E. (2016).Teaching and Learning for Ethical Practice in Social Work Education. In I. Taylor, M. Bogo, M. Lefevre, and B. Teater (Eds) Routledge International Handbook of Social Work Education (pp. 157-170). Abingdon: Routledge. ISBN: 9781138890237

Papouli, E. (2016). Development of social work values and ethics in a Greek Field Placement. Ethics and Social Welfare, 10(4), 378-389. DOI:10.1080/17496535.2016.1225688.

Papouli, E. (2016). Using the critical incident technique (CIT) to explore how social work students develop their understanding of social work values and ethics in the workplace during their final placement. Journal of Social Work Values and Ethics, 13(2), 56-72.

Παπούλη, Ε. (2016). H χρήση των ημερολογίων αναστοχασμού στην εκπαίδευση των φοιτητών στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας: Μια προσέγγιση στα πλαίσια των κανόνων της επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογίας. Το Βήμα του Ασκληπιού,15(1),1-16. 

Papouli, E. (2014). Field Learning in Social Work Education: Implications for Educators and Instructors. The Field Educator, 4(2), 1-15.                                             

Παπούλη, Ε. (2014). Επαγγελματικές Αξίες και Κοινωνική Εργασία: Ιστορική Αναδρομή και Διαχρονική Εξέλιξη. Κοινωνική Εργασία, Επιθεώρηση Κοινωνικών Επιστημών, 113, 1-21.

 

2021-2024, Αναπληρώτρια Πρόεδρος, Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (Ε.Ι.Φ.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 

2020-2024, Member at Large, International Consortium for Social Development (ICSD) 

2018-2021, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών 

Μάρτιος – Οκτώβριος 2021, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

2019-2020, Μέλος, (αναπληρωματικό), Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 

2012 – σήμερα, Ακαδημαϊκή Σύμβουλος Erasmus+, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 

2017 – 2021, Ακαδημαϊκή Σύμβουλος Φοιτητών/-τριών με Αναπηρία (ΦμεΑ),  Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 

  • Μέλος σε Διάφορες Επιτροπές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας 
  • Μέλος, Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ)
  • Μέλος, International Association of Schools of Social Work (IASSW)