Χατζηπέμου Θεολόγος

qode interactive strata
Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ)

Επίκουρος Καθηγητής

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

thchatzi@uniwa.gr

Τηλέφωνο

(+30) 210 538 1794

Διεύθυνση Γραφείου

Πανεπιστημιούπολη 2, κτίριο Δ΄, Γραφείο 109 (Ισόγειο)

Ώρες Γραφείου

Τρίτη 14.00 - 15.00 , Τετάρτη 11.00 - 12.00, κατόπιν συνεννόησης μέσω email

Γνωστικό Αντικείμενο

Κοινωνική Εργασία στο Σχολείο με έμφαση στην Προαγωγή της Ψυχοκοινωνικής Υγείας 

Μαθήματα:

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση

Συμβουλευτική Κοινωνική Εργασία

Κοινωνική Εργασία και Αναπηρία

Πρακτική Εργαστηριακή Άσκηση – Εποπτεία Ι

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Θεολόγος Χατζηπέμου. έχει εργαστεί στην Δημόσια Εκπαίδευση, στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία». Επίσης εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης στο Παιδικό Χωριού SOS Βάρης, στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδος καθώς και στο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας. Υπήρξε μέλος και επιστημονικός συνεργάτης της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας  του Παιδιού και του Εφήβου. 

Έχει εκπαιδευτεί στις «βασικές αρχές ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας» στο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας, καθώς και στη «δυναμική της ομάδας» στο Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων και στην Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου. Είναι πιστοποιημένος από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης Αυτοδιοίκησης σε θέματα επιστημονικής και ψυχοπαιδαγωγικής καθοδήγησης εκπαιδευτικών.

Έχει συμμετάσχει ως διδάσκων σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών α) στην Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση και β) στη Κοινωνική Εργασία.

Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Κατανοώντας τα προβλήματα των παιδιών» που έχει εκδοθεί από τα  Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και ερευνητικές μελέτες σε επιστημονικά περιοδικά, καθώς και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά,  ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και σε επιστημονικά συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια.

(Φ.Ε.Κ. Γ΄557/12-4-2019)

 

  • 2016 Διδακτορικό Δίπλωμα, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην  Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 
  • 2005 Μεταπτυχιακό δίπλωμα Ειδίκευσης στην Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιατρική Σχολή, Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής και Ψυχικής Υγείας. 
  • 2001 Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. 
  • 1999 Πτυχίο Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. 
  • 1994 Πτυχίο Διετούς Μετεκπαιδεύσεως στην Ειδική Αγωγή, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαιδεύσεως. 
  • 1982 Πτυχίο Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας. 
  • Προγράμματα προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών στο σχολείο
  • Πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
  • Προγράμματα συμπερίληψης  και αποδοχής της διαφορετικότητας στο σχολείο
  • Σωματική και ψυχική αναπηρία παιδιών
  • Συμβουλευτική παιδιών και εφήβων
  • Ατομική και ομαδική συμβουλευτική γονέων
  • Διεπαγγελματική συμβουλευτική 

Χατζηπέμου, Θ. και Μπίμπου-Νάκου. Ι. (υπό δημοσίευση 2021). Σχολική ψυχολογία και κοινωνική εργασία: Διεπαγγελματική συνεργασία με τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς στο σχολικό πλαίσιο. Παραδοχές, διαπραγματεύσεις και διλήμματα. Κοινωνική Εργασία

Karga, S., Chatzipemou, Th. and Bibou, I. (2020). Parents and bullying. Smith, P.K. and Norman, J.H. (eds). The Wiley Blackwell Handbook of Bullying. A comprehensive and international review of research and intervention, Wiley Blackwell, Chichester [ISBN: 978-1-118-48272-8].

Ασημόπουλος, Χ., Χατζηπέμου, Θ. και Ακαλέστου, Μ. (2015) Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική υγεία: Αιτιολογικοί παράγοντες και επιπτώσεις, πρόληψη και αντιμετώπιση. Στο: Γ. Παπαδημητρίου (επιμ.) Η συμβολή της Κοινωνικής Εργασίας στην Ψυχιατρική Θεραπευτική, Αθήνα:  Παριζιάνος [ISBN: 978-960-583-067-0].

Asimopoulos, Ch., Bibou-Nakou, I., Hatzipemou, Th., Soumaki, Eu. and Tsiantis, J. (2013). An investigation into students’ and teachers’ knowledge, attitudes and beliefs about bullying in Greek primary schools, International Journal of Mental Health Promotion, DOI: 10.1080 /14623730.2013.857823 (Impact Factor: 0.415).

Assimopoulos, H., Yanakopoulou, D., Hatzipemou, Th., Vassilakaki, E., Tsiantis, J. and Fissas. K. (2011) Bullying at school: The development of a training manual for teachers, European Child and Adolescent Psychiatry, 20 (Suppl. 1), 105-106. (Impact Factor: 3.554).

Asimopoulos, Ch., Vassilakaki, E., Yannakopoulou, D., Beratis, I., Papadopoulou, K., Fissas, K., & Hatzipemou, Th. (ed. J. Tsiantis) (2010). Teacher manual: Class activity program for the prevention of school bullying. Athens: Association for the Psychosocial Health of Children and Adolescents. [ISBN: 978-960-99713-1-7]

Χατζηπέμου, Θ. (2009). Κατανοώντας τα προβλήματα των παιδιών, Αθήνα: Εκδόσεις Παιδικά Χωριά SOS, Πρώτη Έκδοση 2007, Δεύτερη Έκδοση Επικαιροποιημένη  [ISDN: 978-960-89767-0-2].

  • Μέλος της Επιτροπής Πρακτικής Εργαστηριακής Άσκησης 2016-17 και 2019 έως σήμερα

 

Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα