Παπαθανασίου Νάνσυ

qode interactive strata
Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό
Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

apapathanasi@uniwa.gr

Γνωστικό Αντικείμενο

Ψυχολογία

Μαθήματα 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα 

Είναι Κλινική Ψυχολόγος (Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης και Διδακτορικό Δίπλωμα, ΕΚΠΑ) και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην διαμεσολάβηση συγκρούσεων και την οργανωτική αλλαγή (MA in Conflict Facilitation & Organizational Change, Processwork Institute, Portland, OR, ΗΠΑ).  Για την εκπόνηση της διδακτορικής της διατριβής με τίτλο «Σχέση μεταξύ των αντιλαμβανόμενων διακρίσεων και του επιπολιτισμού με την προσαρμογή και την ψυχική υγεία μεταναστών εφήβων: Μία διαχρονική μελέτη» στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έλαβε υποτροφία «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ: Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας». Είναι επιστημονικά υπεύθυνη στο Orlando LGBT+ Ψυχική Υγεία Χωρίς Στίγμα και για τη Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης 11528 για ΛΟΑΤ+ άτομα, τις οικογένειές τους και εκπαιδευτικούς. 

Εκτός από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), διδάσκει επικουρικά και στο Τμήμα Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ).

Είναι ερευνήτρια στην ομάδα Athena Studies of Resilient Adaptation (AStRA) από το 2004 και έχει λάβει μέρος σε έρευνες πεδίου και ερευνητικά προγράμματα για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην επάρκεια και τη ψυχική υγεία των εφήβων, την συμμετοχή στα κοινά των νέων, την ψυχική ανθεκτικότητα μεταναστών και παλιννοστούντων μαθητών, την επάρκεια μαθητών, κ.α. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις διακρίσεις και την αντίληψή τους, την προσαρμογή και την ψυχική υγεία ομάδων υπό αντιξοότητα, και το θεωρητικό μοντέλο της Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας και ειδικότερα της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. 

Από το 2009 εργάζεται ιδιωτικά ως κλινική ψυχολόγος και εκπαιδεύτρια σε θέματα επίλυσης συγκρούσεων, οργανωτικής αλλαγής και διαπολιτισμικής μεσολάβησης και έχει συνεργαστεί με διάφορους οργανισμούς (ΕΠΑΨΥ, ΑΚΜΑ, ΑΡΣΙΣ, Ελληνική Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου Αστέγων, κ.α.) και  επιχειρήσεις (ΤΝΤ, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Coca-Cola κ.α.). Ήταν συντονίστρια ομάδας σε τέσσερα παγκόσμια σεμινάρια για την επίλυση συγκρούσεων και τη δημιουργία κοινοτήτων WorldWork, το 2008 (στο Λονδίνο), το 2011 (στο Ντένβερ, ΗΠΑ), το 2014 (στη Βαρσοβία) και το 2017 (Πόρτο Χέλι). 

Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα ελληνικά και διεθνή περιοδικά και βιβλία, και συμμετέχει τακτικά σε διεθνή συνέδρια. 

 

  • 2008-2013 Διδακτορική Διατριβή στην Κλινική Ψυχολογία με τίτλο “Σχέση μεταξύ των αντιλαμβανόμενων διακρίσεων και του επιπολιτισμού με την προσαρμογή και την ψυχική υγεία μεταναστών εφήβων: Μία διαχρονική μελέτη» στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με υποτροφία «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ: Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας» (Επόπτρια: καθ. Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη). Βαθμός: Άριστα
  • 2004-2007 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MΑ in Conflict Facilitation and Organizational Change” στο Process Work Institute of Portland, Oregon, ΗΠΑ 2000-2004 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Κλινικής Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βαθμός: Άριστα.
  • 1995-2000 Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βαθμός: Λίαν Καλώς.

 

Executive Education

  • November 2017 Awarded a certificate of completion for the “Leading Nonviolent Movements for Social Progress Program”, Harvard University, John F. Kennedy School of Government, Executive Education.
  • 4/2021 Συμμετοχή ως επιστημονικά υπεύθυνη του Orlando LGBT+ με ερευνητικά καθήκοντα για την Ελλάδα στο διακρατικό πρόγραμμα FREE (Fostering the Right to Education in Europe) project.
  • 12/2020 Συμμετοχή ως επιστημονικά υπεύθυνη του Orlando LGBT+ με ερευνητικά καθήκοντα στην πρώτη έρευνα στον ελλαδικό χώρο (Ελλάδα και Κύπρο) για τις θεραπείες μεταστροφής.
  • 3/2020 Συμμετοχή ως επιστημονικά υπεύθυνη του Orlando LGBT+ με ερευνητικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα στο πρόγραμμα Transcare: Improving access to healthcare for transgender individuals (Rights, Equality and Citizenship Programme: REC-RDIS-DISC-AG-2019).
  • 2/2020 Συμμετοχή ως επιστημονικά υπεύθυνη του Orlando LGBT+ με ερευνητικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα στο πρόγραμμα FAROS: Feature A protective enviRonment fOr lgbti+ personS. (Rights, Equality and Citizenship Programme: REC-RRAC-RACI-AG-2019).

 

Επιμέλειες

1. Παπαθανασίου, Ν. & Χρηστίδη, Ε.Ο. (Επιμ.) (2020). Συμπερίληψη και Ανθεκτικότητα: Βασικές αρχές ψυχοκοινωνικής στήριξης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου. Αθήνα: Gutenberg.

2. Παπαθανασίου, Ν. & Χρηστίδη, E.O. (Επιμ.) (2019). Οδηγός για επαγγελματίες: η έμφυλη βία μέσα από το πρίσμα της ποικιλομορφίας σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου, για την παροχή υπηρεσιών σε ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Rights, Equality and Citizenship (REC) Programme of the European Union http://lookwideproject.eu/sites/default/files/2020- 01/LOOK%20WIDE_guide_gr_KMOP .pdf

 

Άρθρα και κεφάλαια

1. Παπαθανασίου, Ν. & Χρηστίδη, Ε.Ο. (2020). Θεωρητικό πλαίσιο: Επίδραση των διακρίσεων, μειονοτικό στρες, ψυχική ανθεκτικότητα, και κοινοτική ψυχολογία. Στο Ν. Παπαθανασίου και Ε. Ο. Χρηστίδη (επιμ.) Συμπερίληψη και Ανθεκτικότητα: Βασικές αρχές ψυχοκοινωνικής στήριξης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου. Αθήνα: Gutenberg.

2. Χρηστίδη, Ε.Ο. & Παπαθανασίου, Ν (2020). Βασικές κατευθυντήριες οδηγίες στην συμβουλευτική και την ψυχοθεραπεία με ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Στο Ν. Παπαθανασίου και Ε. Ο. Χρηστίδη (επιμ.) Συμπερίληψη και Ανθεκτικότητα: Βασικές αρχές ψυχοκοινωνικής στήριξης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου. Αθήνα: Gutenberg.

3. Χρηστίδη, Ε.Ο. & Παπαθανασίου, Ν (2020). ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και έφηβα άτομα: κατευθύνσεις και οδηγίες για επαγγελματίες ψυχικής υγείας, γονείς και εκπαιδευτικούς. Στο Ν. Παπαθανασίου και Ε. Ο. Χρηστίδη (επιμ.) Συμπερίληψη και Ανθεκτικότητα: Βασικές αρχές ψυχοκοινωνικής στήριξης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου. Αθήνα: Gutenberg.

4. Χρηστίδη, Ε.Ο. & Παπαθανασίου, Ν. (2020). Το τραύμα του «ασφαλούς χώρου»: Τα πρώτα αποτελέσματα της Πρώτης Πανελλήνιας Έρευνας για τις Αντιλήψεις, τις Στάσεις και τις Πρακτικές των Ειδικών Ψυχικής Υγείας κατά την παροχή υπηρεσιών σε ΛΟΑΤ+ άτομα. Στο: Μπούνα Α. & Παπάνης Ε. (Επιμ.). Ταυτότητα Φύλου και Σεξουαλικότητα: Σύγχρονα Θέματα. Αθήνα: ηδυέπεια.

5. Kohnke, G., N., Krämer, K., Frasca S., Spampinati, C., Sándor, B., Papathanasiou, N., Christidi, E.O. & García, N. (2019). LOOK WIDE guide for professionals: Broadening GBV from a gender and sexual diversity approach in service provision for LGBTI+ people. Rights, Equality and Citizenship (REC) Programme of the European Union http://lookwideproject.eu/sites/default/files/2019- 12/LOOK%20WIDE_English%20guide%20final.pdf

6. Motti-Stefanidi, F., Papathanasiou, N. Mastrotheodoros, S., & Pavlopoulos, V. (2017). Youth Adaptation during the Current Great Economic Recession in Greece: Risk and Resilience. Στο A.C. Petersen, S.H. Koller, F. Motti-Stefanidi, & S. Verma (Επιμ.) Positive Youth Development in Global Contexts of Social and Economic Change. Routledge.

7. Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Μαστροθεόδωρος, Σ., & Παπαθανασίου, Α. (2015). Παιδιά και έφηβοι την εποχή της παγκοσμιοποίησης. Στο Φ. Μόττη-Στεφανίδη (Επιμ.), Παιδιά και έφηβοι σε έναν κόσμο που αλλάζει. Αθήνα: Εστία.
8. Σταυρόπουλος, Β. Παπαθανασίου, Α., & Μόττη-Στεφανίδη, Φ. (2015). Χρήση και κατάχρηση διαδικτύου. Στο Φ. Μόττη-Στεφανίδη (Επιμ.), Παιδιά και έφηβοι σε έναν κόσμο που αλλάζει. Αθήνα: Εστία.

9. Anagnostaki, L., Wright, M., & Papathanasiou, A. (2013). Secrets and Disclosures: How Young Children Handle Secrets. The Journal of Genetic Psychology, 174, 3, σελ. 316-334.

10. Αναγνωστάκη, Λ. & Παπαθανασίου, Α. (2011). Μυστικά και Εκμυστηρεύσεις: Πώς τα Μικρά Παιδιά Χειρίζονται τα Μυστικά. Ψυχολογία, 18, 2, σελ. 121-136.

11. Μόττη-Στεφανίδη Φ., Παπαθανασίου Α., Αναγνωστάκη Λ., Μαστροθεόδωρος Σ., Γεωργίου Π., Παυλόπουλος Β. (2010). Συγκρούσεις μεταξύ γονέων και εφήβων ως παράγοντας ευαλωτότητας για την ψυχική ανθεκτικότητα μεταναστών εφήβων. Στο Α. Ματσόπουλος (Επιμ.), Ψυχική Ανθεκτικότητα: Εφαρμογές στο σχολικό πλαίσιο. Αθήνα: Παπαζήσης .

12. Motti- Stefanidi, F., Pavlopoulos, V., Obradovic, J., Dalla, M., Takis, N., Papathanasiou, A., & Masten, A.S. (2008). Immigration as a Risk Factor for Adolescent Adaptation in Greek Urban Schools. Special Issue of the European Journal of Developmental Psychology, 5,2.

13. Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Ντάλλα, Μ., Παπαθανασίου, Α.Χ., Τάκης, Ν., & Παυλόπουλος, Β. (2006). Εθνική ταυτότητα, τακτικές επιπολιτισμού και ψυχική ανθεκτικότητα μεταναστών/παλιννοστούντων μαθητών. Στο Π.Σ. Κορδούτης & Β. Παυλόπουλος (Επιμ.), Πεδία έρευνας στην κοινωνική ψυχολογία. Αθήνα: Ατραπός.

14. Τάκης, Ν., Παυλόπουλος, Β., Ντάλλα, Μ., Παπαθανασίου, Α., Καπώνη, Κ. & Μόττη-Στεφανίδη, Φ. (2006). Ψυχική ανθεκτικότητα και ψυχοπαθολογία μεταναστών, παλιννοστούντων και γηγενών εφήβων. Παιδί και Έφηβος: Ψυχική υγεία και ψυχοπαθολογία (Ειδικό τεύχος: Σχολείο και ψυχική υγεία), 8,2. 92-111.

15. Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Παυλόπουλος, Β., Τάκης, Ν., Ντάλλα, Μ., Παπαθανασίου, Α.Χ. & Masten, A.S. (2005). Ψυχική ανθεκτικότητα και προσδοκίες αυτοαποτελεσματικότητας: Μία μελέτη μεταναστών και παλιννοστούντων εφήβων.Ψυχολογία: Αφιέρωμα στον Albert Bandura, 12,3, 349-367.

16. Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Παπαθανασίου, Α.-Χ. & Λαρδούτσου, Σ. (2004). Διαταρακτική επιθετική συμπεριφορά. Στο: Α. Καλαντζή-Αζίζι, & Μ. Ζαφειροπούλου (Επιμ.). Προσαρμογή στο σχολείο: Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

17. Motti-Stefanidi, F., Papathanasiou, A.C., Pavlopoulos, V., Dalla, M. & Takis, N. (2003). Native and immigrant resilient adolescents: Protective and risk factors. Reader: Internationale Woche 2003, University of Bremen, Germany.

18. Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Παπαθανασίου, Α.-Χ. & Τάκης, Ν. (2002). Αντιλήψεις ειδικών της ψυχικής υγείας και δασκάλων σχετικά με την ψυχολογική επάρκεια κατά τη σχολική ηλικία. Στο: Ν. Πολεμικός, Μ. Καΐλά & Φ. Καλαβάσης (Επιμ.). Εκπαιδευτική, οικογενειακή και πολιτική ψυχοπαθολογία, Τόμος Α’: Θέματα ψυχοπαθολογίας σε παιδιά και εφήβους. Αθήνα: Ατραπός

 

Συμμετοχή σε επιτροπές συνεδρίων

  • 2017 Συμμετοχή στην επιστημονική και την οργανωτική επιτροπή του CATCH-EyoU Conference με θέμα «Young People as Active EU Citizens? Challenges and Visions on a Renewed Project for Europe».
  • 2011 Οργάνωση ημερίδας με θέμα «Προσαρμογή και ψυχική υγεία μεταναστών και παλιννοστούντων μαθητών: Διερεύνηση αναγκών και σχέδιο παρέμβασης» στο πλαίσιο της Δράσης 6 της Πράξης Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • 2006 Συμμετοχή στην οργανωτική επιτροπή του 13ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ψυχολογίας Προσωπικότητας (European Conference on Personality), το οποίο συνδιοργανώθηκε από τον Τομέα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχολογίας της Προσωπικότητας (European Association of Personality Psychology)
  • 11-12/12/1999 Συμμετοχή στην οργανωτική επιτροπή Διημερίδας της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας της Συμπεριφοράς και του ΕΠΙΨΥ

 

Εκτενές βιογραφικό σημείωμα