Τσούτση Βαγιούλα

qode interactive strata
Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό
Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

vtsoutsi@uniwa.gr

Γνωστικό Αντικείμενο

Κοινωνική εργασία 

Μαθήματα: 

Κοινοτική Κοινωνική Εργασία

Αγγλική γλώσσα – Ορολογία            

Πρακτική Εργαστηριακή Άσκηση – Εποπτεία Ι και ΙΙ (στο παρελθόν)

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα 

Η Βαγιούλα Τσούτση είναι Κοινωνική Λειτουργός, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στην Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχιατρικών Διαταραχών και κάτοχος Διδακτορικού τίτλου (PhD) της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα εργάζεται ως Ερευνήτρια στην Μονάδα Μελέτης Ύπνου της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, όπου έχει αναλάβει την οργάνωση και διαχείριση ερευνητικού προγράμματοςπου χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο «HORIZON». Επίσης, είναι επιστημονική συνεργάτις της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινήτειου Νοσοκομείου και του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Διεξάγει πρωτότυπη έρευνα στο πεδίο των επιπτώσεων ψυχιατρικών νοσημάτων, της οδικής ασφάλειας, των διαταραχών του ύπνου και των οικογενειακών σχέσεων. Διδάσκει στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Έχει διδάξει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Διεπιστημονική Διαχείριση των Χρόνιων Νοσημάτων, της  Αναπηρίας και της Γήρανσης» του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και στο οποίο εξακολουθεί να διδάσκει καθώς και σε άλλα προγράμματα. Από τον Οκτώβριο 2022 δίδασκε ως Ακαδημαϊκή Υπότροφος στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΠΑΔΑ το μάθημα Πρακτική Εργαστηριακή Άσκηση – Εποπτεία 1 και 2. Έχει εργαστεί επί σειρά ετών ως Κοινωνική Λειτουργός στον χώρο της ψυχικής υγείας παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε ευπαθείς ομάδες. Από το 2020 εργάζεται στην Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης «10306» που δημιουργήθηκε με την έναρξη της πανδημίας του COVID-19. Επιπλέον, εργάστηκε σε Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου (2012 – 2019) παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη και συμβουλευτική σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ψυχικά ασθενείς, πρόσφυγες, μετανάστες, ανήλικους, άστεγους κ.ά.) που διαβιούσαν στον Δήμο. Διεξήγαγε Κοινωνικές Έρευνες με σκοπό την ένταξη ωφελούμενων σε Κοινωνικά Προγράμματα και Κοινωνικές Δομές του Δήμου (Κοινωνικό Παντοπωλείο, Πρόγραμμα «Στέγαση και Επανένταξη», Κοινωνικό Φαρμακείο, Μείωση Δημοτικών Τελών κ.ά.). Ήταν αρμόδια για την ένταξη ωφελούμενων στα επιδόματα πρόνοιας και κοινωνικής αλληλεγγύης (ΚΕΑ, Κοινωνικά Τιμολόγια, Επιδόματα Αναπηρίας κ.ά.). Σε συνεργασία με την Εισαγγελία Ανηλίκων και την Εισαγγελία Ακροάσεων Αθηνών, ήταν υπεύθυνη για την παιδική προστασία, για την ανίχνευση και διαχείριση της ενδοοικογενειακής βίας, της παραμέλησης και της κακοποίησης και για την παραπομπή για ψυχιατρική εκτίμηση. Στο πλαίσιο αυτό διεξήγαγε Κοινωνικές Έρευνες συνθηκών διαβίωσης ανηλίκων και ενηλίκων, με σκοπό την εξασφάλιση ασφαλούς περιβάλλοντος διαβίωσης. Είναι μεταξύ των συγγραφέων οκτώ δημοσιεύσεων σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές (4 πλήρεις δημοσιεύσεις, εκ των οποίων στις 3 είναι η πρώτη συγγραφέας και 4 περιληπτικές). Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή Συνέδρια με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσειςκαι έχει διακριθεί με το βραβείο καλύτερης αναρτημένης ανακοίνωσης στοΠανελλήνιο Συνέδριο Προαγωγής και Αγωγής Υγείας για την ανακοίνωσή της: «Παράγοντες κινδύνου για τηνυποδοχή συμπεριφορών παρενόχλησης και εκφοβισμού στον εργασιακό χώρο». Είναι τακτικό μέλος του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος από το 2012.

 

  • Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2019 – 2023) Υποστήριξη 27/06/2023, Βαθμός «Άριστα».
  • Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχιατρικών Διαταραχών», Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών(2017 – 2019).
  • Πτυχίο Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Α.Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου Κρήτης (2004 – 2010).
  • Ψυχική Υγεία / ψυχικές διαταραχές
  • Παιδική προστασία
  • Λειτουργία οικογένειας / ανίχνευση ενδοοικογενειακής βίας
  • Οδική ασφάλεια

Σε επιστημονικά περιοδικά:

  • López-Toribio, M., Dalleur, O., deSaintHubert, M., Dikeos, D., Tsoutsi, V., Callegari, E., BruunWyller, T., Wichniak, A., Gustavsson, K., Salvà ,A., Fernández-Maldonado, L., Aubert, C.E., Mooser, B., Spinewine, A., Macq, J. Description of care pathways for benzodiazepine and sedative hypnotic discontinuation in older adults: protocol of a multicentre qualitative study. International Journal of Integrated Care 2023; Volume23 Issue: S1:456 doi: 10.5334/ijic.ICIC23512.
  • Tsoutsi, V.; Papadakaki, M.; Yannis, G.; Pavlou, D.; Basta, M.; Chliaoutakis, J.; Dikeos, D.Subjective and Objective Evaluation of Driving Behaviour in Depression. European Journal of Public Health, Volume 33 Supplement 2, 2023
  • Tsoutsi, V.; Papadakaki, M.; Dikeos, D.Depression and Driving, Psychiatriki. doi: https://doi.org/10.22365/jpsych.2023.014
  • Tsoutsi, V.; Papadakaki, M.; Yannis, G.; Pavlou, D.; Basta, M.; Chliaoutakis, J.; Dikeos, D.
    Driving Behaviour in Depression Based on Subjective Evaluation and Data from a Driving Simulator. Int. J. Environ. Res. Public Health 2023; 20: 5609. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph20085609
  • Tsoutsi, V.; Dikeos, D.; Papadakaki, M. The Impact of Covid-19 Pandemic on Family Cohesion. Results from an International Study.European Journal of Public Health 2021; 31(3). doi: https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab165.128
  • Tsoutsi, V.; Dikeos, D.; Basta, M.; Papadakaki, M. Driving Behaviour in Depressed Patientsvs Healthy Controls.European Journal of Public Health, 2021; Vol. 31, piii527-iii527. 1p.
  • Tsoutsi, V.; Dikeos, D.; Basta, M.; Papadakaki, M.Driving Behaviour in Depression:Findings from a Driving Simulator Study. Safety 2019 5(4), 70.doi:https://doi.org/10.3390/safety5040070.
  • Παπαδακάκη, Μ., Μαραγκάκη, Π., Τσούτση, Β., Χλιαουτάκης, Ι. Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στο ΤΕΙ Κρήτης: Προκλήσεις και προοπτικές για την εκπαίδευση των κοινωνικών λειτουργών σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Κοινωνική Εργασία. 2015, 119 (3).