Παππάς Νικόλαος

qode interactive strata
Υποψήφιοι/ες Διδάκτορες/ισσες
Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

nipappas@uniwa.gr

«Εκπαίδευση Ενηλίκων, Πρακτική Άσκηση και Εποπτεία Κοινωνικών Λειτουργών».

 

Η εποπτεία στην πρακτική άσκηση, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαίδευσης στην κοινωνική εργασία. Δεδομένου ότι η πρακτική άσκηση στο πεδίο είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης στην κοινωνική εργασία, ομοίως η εποπτεία της πρακτικής άσκησης αποτελεί τον πυρήνα της αποτελεσματικής άσκησης της επιστήμης της κοινωνικής εργασίας. Στη διεθνή  βιβλιογραφία, καταγράφεται μια συστηματική μεθοδολογική πλαισίωση του μαθήματος της εποπτείας στα Πανεπιστημιακά Τμήματα και στις Σχολές Κοινωνικής Εργασίας. Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με όσα απαντώνται στη διεθνή βιβλιογραφία, λίγες είναι οι σχετικές έρευνες και αναφορές που μελετούν το ζήτημα. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση καθώς και η μελέτη του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου στα τέσσερα τμήματα κοινωνικής εργασίας, ανέδειξε την έλλειψη μιας συστηματικής μελέτης των αναγκών των τελειόφοιτων φοιτητών/-τριών του μαθήματος της εκπαιδευτικής εποπτείας. Σε ότι αφορά στο μάθημα της εποπτείας, η εκπαίδευση των τελειόφοιτων φοιτητών/-τριών βασίζεται περισσότερο σε μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης και κυρίως στη βιωματική μάθηση. Η παρούσα διδακτορική μελέτη, θα επιδιώξει να αναδείξει τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής εποπτείας στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών/-τριών κοινωνικών λειτουργών στα τέσσερα τμήματα κοινωνικής εργασίας. Η μελέτη επιδιώκει να ερευνήσει τις αντιλήψεις και τις απόψεις των εκπαιδευόμενων κοινωνικών λειτουργών και των εκπαιδευτικών εποπτών, σχετικά με τη λειτουργία της εποπτείας και την εποπτική σχέση. Η μεθοδολογία της έρευνας θα είναι ποιοτική, με κύριο ερευνητικό εργαλείο την ημι-δομημένη  συνέντευξη. Η έρευνα θα διεξαχθεί σε συνεργασία με δύο επιμέρους ομάδες πληθυσμού: με εκπαιδευτικούς επόπτες/τριες και τελειόφοιτους/-τες φοιτητές/-τριες στα πλαίσια του μαθήματος ΠΕΑ ΙΙ-Εποπτεία. Η συγκεκριμένη μελέτη παρουσιάζει πρωτοτυπία στην εγχώρια βιβλιογραφία, καθώς δεν έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα αντίστοιχα ερευνητικά εγχειρήματα, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα της κάλυψης του ερευνητικού αυτού κενού σε συνδυασμό με τις μεταβαλλόμενες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και τις αυξανόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών/-τριών.

Λέξεις κλειδιά: Πρακτική Εργαστηριακή Άσκηση, Εποπτεία, Βιωματική μάθηση, Αναστοχαστική μάθηση.

Σκλάβου Κωνσταντίνα (Επιβλ.) Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.  

Κούτρα Κλειώ, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.

Φιλιππίδης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

15/12-12-2023